سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

جمهوری اسلامی ایران، این سرزمین چهار فصل دارنده لیست بلند بالایی از پیست‌های اسکی میباشد که هر ساله و از آن سوی مرزها، گردشگران فراوانی را به خویش جذب می‌نماید. درین دربین ما لیستی از شایسته ترین پیست‌های اسکی را برای شما عزیزان به یار نشانی ظریف آنها عده کرده‌ایم.

پیست اسکی دیزین
اسم دیزین کافی میباشد تا ذهنتان به حافظه برف یک پارچه سفید و از آن اصلی‌خیس اسکی بیفتد. دیزین خیر فقط تحت عنوان یک کدام از شایسته ترین پیست‌ های کشور ایران شناخته میشود بلکه در خاورمیانه نیز گل رمز سبد کلیه پیست‌هاست!

خلال کلیه این مختصات، پیست اسکی دیزین، اولیه پیست خاورمیانه به حساب میآید که از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات قانونی گزینه پذیرش قرار گرفته میباشد.

فاکتورهایی مانند: شیب و درازای مسیر، تجهیزات گران قیمت و رفاهی و …، از دلایل اساسی تعیین این پیست برای میزبانی یکسری مسابقه پر اسم و رسم بوده میباشد؛ از این جهت این پیست تحت عنوان یک کدام از شایسته ترین پیست های اسکی کشور ایران شناخته می گردد.

درصورتی که در پایتخت معاش می کنید، دیزین را تحت عنوان یکی‌از پیست‌ های اسکی طهران می شناسید البته در شرایطی‌که بخواهیم یه خرده عالی بدین زمینه نگاه پیست اسکی دیزین تا حد متعددی از طهران مسافت دارااست! در واقع این پیست در استان البرز جای‌دارد.

دیدنی میباشد بدانید که دیزین رفتن هم فال میباشد و هم تماشا چون صرفا در فصل‌زمستان وجود ندارد که میگردد به دیدن این پیست رفت. در فصل‌های گرم‌خیس سال و مخصوصا فصل‌تابستان، دیزین صاحبخانه مسابقات اسکی روی چمن میباشد. حقیقت فراموش نکنید که دیزین اصلی ترین پیست اسکی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید و از این جهت برای هر نوع ذوق وسلیقه‌ای دارنده تجهیزات فراوانی میباشد.

مسیر دسترسی به پیست دیزین:

برای رفتن به دیزین دو مسیر جان دار میباشد درصورتی که از ما میپرسید، در فصل‌زمستان صرفا یک مسیر چهت نیل به دیزین وجود داراست! و آن هم بزرگ راه بابایی به سمت لشکرک و در غایت فشم میباشد. چرا میگوییم یک مسیر؟ زیرا در فصل‌زمستان برف و بوران به حدی زیاد میباشد که مسیر شمشک به دیزین یا این که به عبارتی جاده بالا مسدود می‌گردد.

پیست اسکی توچال
هنگامی در گسترده‌شهری مانند طهران معاش نمایید، نداشتن وقت و صبر یکی‌از مهم‌ترین مشکلاتی میباشد که با آن دست و پنجه قابل انعطاف خواهید کرد. یک کدام از شایسته ترین بخشها برای اسکی و آن هم در دل طهران، پیست اسکی توچال میباشد؛ ولی در‌حالتی که بخواهیم واقعیت را بگوییم توچال پیستی میباشد که در بخشها شمالی طهران و صحیح در ارتفاعات بالای ولنجک واقع گردیده‌است.

برای دسترسی به پیست اسکی توچال صرفا راهی که وجود داراست، به کارگیری از تله‌کابین توچال میباشد. پایانه ۷ تله‌کابین توچال با داشتن دوتله سیژ و یک تله اسکی، از میانه آبان ماه و تا آخرها خرداد ماه میزبانان علاقه مندان اسکی روی برف میباشد. ولی فراموش نکنید که برف و معیار بارش آن، ادله اساسی میباشد که مجال ظریف اسکی رفتن را گزینش می‌نماید پس پیش از تکان، به طبع وب سایت و کانال‌های اجتماعی این موسسه را ارزیابی فرمایید.

توچال از آن دست پیست‌های اسکی به حساب می‌آید که امکاناتش با پیست‌های اسکی آن سوی مرز برابری می‌نماید. مثلا امکاناتی که‌این پیست رویایی دارااست، یک هتل، دو رستوران، مکتب مجهز اسکی و زمان بر‌ترین خط تله کابین و سورتمه میهن میباشد. در حالتی‌که قصد ماندن در توچال را دارید میتوانید در هتل توچال طهران اقامت فرمایید.

نکته: در حالتی که می خواهید خردسالان خویش را از آغاز با این ورزش هیجان‌انگیز آشنا فرمائید، فراموش نکنید که هوای جانور در ارتفاعات می تواند برای خردسالان پایین ۱۰ سال بسیار خطرناک باشد، پس قبل از اپ‌ریزی برای اسکی مطلقا با مربیان حرفه ای مکتب اسکی توچال مشورت کردن نمائید. همین دستور سبب ساز می گردد توچال تحت عنوان یکی‌از ازمحبوب‌ترین پیست های اسکی کشور‌ایران شناخته خواهد شد.

مسیر پیست اسکی توچال:

برای آن‌که به پیست اسکی توچال برسید، بایستی اتوبان چمران به سمت شمال بروید تا به خیابان یمن برسید، انتهای خیابان ولنجک به ورودی دسته توچال می سید.

پیست اسکی دربندسر
لذت بارش برف فقط به برف بازی و از آن اساسی‌خیس تعطیلی مدرسه ها ختم نمیشود! این تجربیات‌ای میباشد که از اسکی در ارتفاعات دربندسر برای هر شخصی تعیین شده میباشد.

دربندسر یک کدام از اصلی ترین پیست اسکی کشور ایران میباشد که برای هر نوع ذوق و سلیقه و مهارتی، نصیب‌های متنوعی در لحاظ گرفته میباشد. به صورت میانگین پیست اسکی دربندسر برای اشخاص تازه کار ۲۵ درصد، برای اشخاصی که به صورت توسعه یافته اسکی می‌نمایند ۵۰ درصد و برای حرفه ای‌هایی که به صورت همیشگی بدین ورزش می پردازند، ۲۵ درصد از زمین‌های دربنسر را در حیث گرفته میباشد.

پیست اسکی دربندسر دارنده امکاناتی همانند: ۳ دستگاه تله سیژ، یک دستگاه تله‌ اسکی بشقابی، یک دستگاه تله‌ کابین ۱۲ نفره و دو دستگاه تله اسکی چکشی میباشد. خلال این مورد ها، پیست اسکی شبانه نیز مثلا تجهیزات اصلی دربنسر به شمار می آید و این پیست را از سایر همتایان خویش، خاص می‌نماید.

مسیر دسترسی به پیست اسکی دربندسر:

پیست اسکی دربنسر در ۳۵ کیلومتری پایتخت جای دارد و در محله دربنسر شهر تازه شمشک واقع شد‌ه‌است، پس برای دسترسی به‌این پیست بایستی به حوزه‌ شمشک بروید.

 

  • ۰۱/۰۸/۱۶
  • مدیر تور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی