سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه دربین المللی دبی او‌لین و بزرگ ترین بین فرودگاه های دبی است که به دلیل ترافیک پروازی بالایی که دارااست نا مرتب ترین فرودگاه جهان اسم گرفته است . این فرودگاه قطب اساسی خطوط هواپیمایی امارات متحده برای پرواز های امارات و فلای دبی است .
این فرودگاه در میان المللی در مرتبه سوم ترافیک مسافری و سکو ششم پرواز های باری جای‌دارد , و هم هواپیماهای غول پیکر A380 بیش تر از هر فرودگاه دیگر در‌این فرودگاه رفت وآمد دارا هستند . 
فرودگاه در میان المللی دبی به صورت کل ۳ ایستگاه مستقل داراست که به صورت میانگین جمعیتی بالغ بر ۹۰ میلیون مسافر را در سال جابجا مینماید .



ایستگاه نخستین فقط یک تالار دارااست و ایستگاه دوم در ساختمانی جدا برعلیه ساختمان ایستگاه نخستین است و ایستگاه سوم ۲ تالار A و B دارااست .
دسترسی به قسمت های مرتبط با کارها پاسپورت هم از روش ایستگاه های نخستین و سوم از روش یک راهروی شیشه ای انجام میشود . به دلیل وسعت فرودگاه فی مابین المللی و رسیدگی خوبتر به کارها مسافران خدمت هایی جهت جابجایی و ارشادوراهنمایی مسافران گذارده شده‌است .
گفتنی است ایستگاه شماره ۲ نسبت به ایستگاه های دیگر ترافیک کمتری دارااست و اکثر اوقات رفت و آمدها و ترافیک مسافری در پایانههای ۱ و ۳ انجام قبول می کند . ادله این مقاله این است که ایستگاه شماره ۲ منحصر به پرواز جت ها است و صرفا اشخاص یگانه به‌این ایستگاه رفت وآمد دارا هستند . فرودگاه در میان المللی دبی ایستگاه طلاق برای اتوبار با ظرفیتی بالغ بر ۳ میلیون بدن توشه را داراست .

حالت جغرافیایی و طرق دسترسی


این فرودگاه در ۴٫۶ کیلومتری از شرق شهر دبی در حیطه القرهود واقع شده‌است و در مساحتی بالغ بر ۲۹۰۰ هکتار سازه شده‌است . منش های متعددی برای دسترسی بدین فرودگاه بزرگ موجود هست که در پی خلاصه ای از آن ارائه می گردد.

دسترسی جاده ای به فرودگاه

فرودگاه میان المللی دبی از روش بزرگ راه D89 به شهر پیوند می خورد .

دسترسی با مترو

فرودگاه دربین المللی دبی با دو خط که در اطراف فرودگاه قرار دارا‌هستند به مترو متصل میشود که در حوالی ایستگاه های نخستین و سوم یک پایانه مترو واقع است و به غیر از روزهای آدینه از ساعت ۶ تا ۲۳ هر روز مسافران را جابجا می نماید پایانه دیگر مترو در حوالی ایستگاه دوم و در بخش آزاد فرودگاه واقع است .

دسترسی با اتوبوس

کمپانی اتوبوسرانی دبی هم خط مش هایی برای دسترسی مسافران به فرودگاه در حیث گرفته است و از روش خطوط ۴ , ۱۱ , ۱۵ , ۳۳ و ۴۴ دسترسی به ایستگاه های ۱ و ۳ احتمالا و برای دسترسی به ایستگاه ۲ می بایست از خط ۲ اتوبوسرانی دبی به کار گیری فرمائید .

دسترسی با آژانس

تاکسی‌های فرودگاه پایین تحلیل اداره تاکسیرانی دبی بوده و به صورت ۲۴ ساعته مهیا نقل و انتقال مسافران می باشند .
خطوط هوایی فرودگاه در میان المللی دبی
با اعتنا به رفت وآمد بالایی که در فرودگاه در میان المللی دبی از بیشتر نقاط عالم انجام میشود این فرودگاه پذیرای پروازهای مختلف از جمهوری اسلامی ایران هم می‌باشد که بوسیله شرکت های هوایی داخلی و فرنگی انجام میشود .

فرودگاه شارجه

فرودگاه در بین المللی شارجه یکی دیگر از فرودگاه های دبی است که در مسافت ۷ مایلی دریا در نصیب شرقی , جنوب شرقی ناحیه شارجه واقع شده‌است . این فرودگاه در سال ۲۰۱۵ تحت عنوان سو‌مین راس حمل و نقل در حوزه‌ خاورمیانه با ظرفیتی بر حسب بدن تعیین شده‌است .
کمپانی سرویس ها زمینی این فرودگاه بزرگ ۱۹۵ بدن توشه را در سال ۲۰۱۵ جابجا نموده است که در مقایسه با آمار سال پیشین همین کمپانی حدود ۱۶٫۱ % ارتقا سرویس ها را داشته است .


فرودگاه در میان المللی شارجه راءس اساسی پروازهای ارزان بها کمپانی هواپیمایی ایرعربیا است , دفتر کار مرکزی کمپانی هواپیمایی ایرعربیا در بخش حمل و نقل شارجه واقع است که‌این راس یک ترمینال اتوبار بزرگ و دیرین است . گفتنی است فرودگاه دربین المللی شارجه اولی فرودگاه دبی بوده است که برای به کار گیری شورای همیاری برای کشوهای عربی حوزه خلیج عجم و برای به کار گیری امپریال ایرویز بوده است .
حالت جغرافیایی و شیوه های دسترسی
مساحت تحت بنای این حوزه‌ نزدیک به ۱۵٫۲۰۰٫۰۰۰ متر مربع است . این فرودگاه فقط ۱۰ کیلومتر از راءس شارجه و ۱۵ کیلومتر از امارات دبی مسافت دارااست .

فرودگاه دربین المللی آل مکتوم

فرودگاه در بین المللی آل مکتوم دومی فرودگاه بزرگ دبی بین بقیه فرودگاه های دبی به حساب آورده می شود و در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد . فرودگاه آل مکتوم در منطه ای آزاد و اقتصادی از دبی قرار گرفته است و تجهیزات ترابری و حمل و نقلی قابل قبولی داراست . این فرودگاه با این طرح ریزی پباده سازی و ایجاد شده است که هر ساله ۱۲ میلیون بدن توشه و تا ۲۵۰ میلیون نفر مسافر را در نقاط گوناگون جابجا نماید و بر همین اساس این فرودگاه به حیث فضایی و حجمی مطرح ترین فرودگاه عالم تعیین شده‌است . 


این فرودگاه همچون فرودگاه میان المللی دبی ۳ ایستگاه متفاوت داراست با تجهیزات گران‌قیمت , تالار های بزرگ , هتل و مرکز ها خرید و هم مکان های فراوانی هم برای تعمیرات و نگاهداری هواپیماهای دوچندان بزرگ A380 داراست .

وضعیت جغرافیایی و طرق دسترسی

مساحت این فرودگاه قریب به ۱۴۰ کیلومتر مربع است و در ناحیه جبل علی در مسافت ۳۷ کیلو متری جنوب غربی دبی و در نصیب مرکزی جهانی دبی قرار گرفته است . حال این فرودگاه مسیرهای یگانه برای آمد و رفت آژانس ها فارغ از ایراد در رفت وآمد بقیه وسایل نقلیه داراست و هم از روش قطار سرعت بالا السیر قابلیت رفت و

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی