سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

جزیره زیبای قشم , به جزیره شگفتی‌ها هفتگانه دارای اسم و رسم است . جزیره ای که از اشکال جاذبه های ارگانیک در تور قشم می‌توانید , دیدن فرمائید و لذت ببرید . یکی‌از جاذبه های جالب و ارگانیک قشم , تنگه چاهکوه است که با صورت یگانه و بی سابقه خویش , توده متعددی از گردشگران را در سوی خویش می کشاند .




در تنگه چاهکوه , می‌توانید تندیس ها و صخره های تماما ارگانیک را ببنید , که در اثر کار درختان , وقوع باد و مراحل فرسایشی این حیطه , طی سال های زیاد به‌وجود آمده اند . علت کلیدی بوجود وارد شدن این تنگه , شکستگی یک تاقدیس بزرگ است . درین ناحیه , دو دره عمود برهم و به صورت ضربدری با عمق ۱۰۰ متر و دارنده طول ۲۰متر , نمای دوچندان زیبایی را از صخره ها و حفره های ارگانیک تولید نموده است , که به حقیقت تماشای این مکان را برای شما زیاد حیرت آور و دیدنی خواهد بود .
باران های سیلابی , تکان باد و آب از در میان سنگ های این حیطه , سبب بوجود وارد شدن حفره های بیضی صورت و نیم دایره و همچنین بنا هایی به صورت موج دریا شده‌است که زیبایی حیطه را بیشتر نمایان می نماید .
ساختار تنگه چاهکوه به نحوی است که در اولِ مسیر تنگه , دیوارها عریض ترند و صورت U دارا‌هستند , البته در شرایطی‌که در مسیر تکان فرمایید و جلوتر بروید , خواهید روءیت کرد که‌این مسیر تنگ خیس شده و شکلV به خویش می‌گیرند .
اگر‌چه در تنگه چاهکوه , قابلیت بازدید آسوده تماما نیست , ولی در جزو تنگه , مکان فوق العاده ای برای تماشای ستاره ها موجود هست , که سفارش می‌کنیم از دست ندهید . در شرایطی‌که اقبال با شما یار باشد و وقتی که در این جا می باشید , باران ببارد با یقین یکی شاهکار های درختان را درین حیطه تماشا خواهید کرد .

در دل دیوارهای این تنگه , حفره ها و گودال هایی در اثر چرخش آب داخل آنها بوجود آمده است , از آنجایی که تنگه چاهکوه در یک لایه ماسه سنگی رسوبی تولید شده , سنگ های مارن قرمز رنگ , سلیت و آهک و بیکربنات کلسیم در ساختار آن موجود است . از خصوصیت دیدنی آن‌ها عدم رخنه آب و چرخش آب در آنها است . همین چرخش منجر شده تا این گونه های گوناگون هندسی به‌وجود بیاید . علت نامگذاری تنگه چاهکوه هم همین موضوع است . بعضا از این این حفره ها به مرور بزرگتر گردیده اند .
در تابلوی داده ها ناحیه آزاد قشم , از این حوزه‌ با اسم دره مقدس چاهکوه یاد می شود . به این دلیل‌که آب و ذخیره آن , برای بومیان این ناحیه زیاد اصلی بوده و همواره تقدس خاصی برایشان داشته است به همین علت ساکنان محلی با حفر ۴ چاه در اولِ تنگه , آب باران را همواره ذخیره می کردند تا مردمان بتوانند از آن فایده ببرند .
برای سوق‌دهی خوب تر آب به باطن این چاه ها , در کف زمین و در نصیب هایی از دره , جوی بار هایی ساخته بودند تا بتوانند از آب شیرین نتیجه ها از باران , به خیر و خوبی به کارگیری نمایند . و به دلیل وجود این جوی بار های پربرکت این تنگه برای بومیان , با اسم تنگه مقدس چاهکوه یاد می شود
درصورتی که بخواهیم در رابطه پوشش گیاهی این حیطه سخن کنیم , می توان اعلام‌کرد که گیاهانی که درین ناحیه پرورش نموده است , متناسب با آب و هوی بیابانی و استوایی و به صورت درختچه های کوچک , و استپی پرورش کرده اند .
همینطور به دلیل وجود چاه های آب درین ناحیه , پرنده ها و انواع جانوری متنوعی , مثل غزال ها در‌این حیطه مشاهده میشود. در‌حالتی که قصد داشته باشید بدین حوزه‌ مهاجرت فرمایید , به طور معمول در حین همگی ی فصول میتوانید از این حیطه دیدن کنید.

  • ۹۸/۰۳/۱۳
  • مدیر تور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی