سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

جزیره ی زیبای قشم یکی‌از جزیره ها جنوبی کشورمان است که مقصدی دوست داستنی و پر بازدید در بین گردشگران است , با توسعه و گسترش توریسم در‌این جزیره روز آپدیت تجهیزات و سرویس ها توریسم آن بیشتر شده و بر محبوبیت این جزیره بیشتر می شود . قشم بخاطر سواحل صخره ای قشنگ , بیشه های دریایی , غارهای جذاب , تفریحات آبی رنگ , مرکزها خرید ارزان و هتل ها و اقامتگاه های متنوع جذابیت های حتمی را برای هجرت داراست . مسافرت به قشم با تور مسافرتی راحت ترین و ارزان ترین شیوه ی ممکن برای مهاجرت است.

بعضا از تورها سرویس ها گشت شهری نیز ارائه می دهند البته در برنامه گشت های شهری مشاهده از تعداد محدودی از جاذبه ها صورت میگیرد . در صورتی‌که می‌خواهید که خودتان در قشم به گشت و گذار بپردازید خوب تر است که پیش از مسافرت نگاهی به نقشه جزیره قشم بیاندازید تا با داده ها بیشتر و رویت کرد گشوده به مشاهده از این جزیره بپردازید .
جزیره زیبای قشم بزرگ ترین جزیره جمهوری اسلامی ایران است که با پهنا نسبتا کم از شرق به غرب کشیده شده‌است و راءس قشم صحیح در سمت راست نقشه جای‌دارد . در غرب این جزیره اسکله باسعیدو جای‌دارد و شمال جزیره سواحل و جاده ساحلی جای دارد که‌این جاده قشم را به اسکله باسعیدو در غرب متصل می نماید . در جنوب قشم نیز جاده ای ساحلی جای‌دارد که از جاده شمالی زیباتر است و قشم را به شهر سوزا و فرودگاه قشم متصل می نماید .
در صورتی بخواهیم قشم را از نگاه جغرافیایی بررسی کنیم ; این جزیره ی خوشگل از شمال به شهر بندر عباس و از شمال شرقی به جزیره هرمز , از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزیره ها تنب کوچک و تنب بزرگ و ابوموسی , از شرق به جزیره لارک منتهی می شود .

برای این که وارد جزیره قشم گردید سه راه و روش پیش رو دارید ; او‌لین و راحت ترین روش از روش فرودگاه قشم است که در راس این جزیره جای دارد . ۲ . رفتن به بندر شهید حقانی در بندر عباس و از آنجا بندر شهید ذاکری در جزیره قشم . ۳ . می‌توانید از بندر پل به بندر لافت رفت که‌این روش بیشتر برای مهاجرت با خودرو فردی تعیین می شود .
در‌حالتی که برای اقامت شهر قشم را گزینش کرده باشید نیازی به جاده شمالی یا این که جنوبی ندارید . ولی چنانچه محل اقامت خویش را شهر درگهان گزینش نموده اید با ماشین کرایه ای از جاده شمالی در مقطع وقتی ۲۰ دقیقه به شهر درگهان و هتل خویش می رسید .
در صورتیکه برای اقامت منزل های بومگردی را گزینش کرده یا این که رزرو کرده باشید به راحتی می‌توانید از جاده های شمالی به آن‌ها دسترسی داشته باشید . منزل های بومگردی بیشتر در حاشیه ها فرودگاه و بیشه حرا واقع گردیده اند .
در صورتی‌که نگاهی به نقشه قشم بیاندازید . برای رفتن به جزیره هنگام کافی است که از راس جزیره به جهت جنوب تکان فرمایید و برای رفتن به هنگام تنها از جزیره قشم دسترسی دارید . درگهان در جاده شمالی جزیره قراردارد و در راستای جنوب غرب کشیده شده که بازارهای متعددی در‌این ناحیه موجود است و در پایان روستای گیاهدان راس اسباب خانگی را می‌بینید .
جزیره قشم شهری زیاد کوچک است که دسترسی به مکان های متفاوت آن راحت است و به سادگی می‌توانید به مکان های متفاوت از جمله مرکز ها خرید , هتل ها و رستوران ها بروید .
شهر قشم دو خیابان دارای اهمیت داراست ; ۱ . بلوار آزادگان که برای دسترسی به محله های الهیه , سام و زال می‌توانید از این بلوار بروید . ۲ . بلوار ولیعصر که از عرصه پاسداران و بازار دیر باز گرفته تا مرکز ها خرید و بیشتر هتل ها را می‌توانید.

اگر بخواهیم از شمال جزیره به گشت و گذار در قشم بپردازیم ; اتوبان قشم درگهان در جاده شمالی است , مسیر را از کنار حاشیه دریا ادامه دهید تا به عرصه استقلال برسید .
از بلوار خلیج عجم میتوانید به اسکله شهید زاکری بروید , مقابل اسکله شهید زاکری محل ورود بازار دیر باز شهر قشم جای دارد .
از بلوار امام میتوانید به جهت چپ و عرصه پاسداران تکان فرمایید و از عرصه به جهت بازار میان المللی ستاره بروید . موزه ژئوپارک دقیقا در کنار بازار ستاره جای‌دارد .
همان طور که گفتیم بلوار آزادگان به محله های بالای شهر قشم از جمله الهیه و سام و زال دسترسی دارا هستند . در این راستا میتوانید به بلوار ولیعصر و بلوار امام و بلوار مجاهدت بازار دیر باز قشم بروید . قابل ذکر است که بیشتر هتل های قشم در‌این حیطه قرار دارا هستند .
از بلوار ولیعصر می‌توانید به چهار منش رسالت رفته به موازیه خیابان رسالت غربی خیابان علم قراردارد که حجم متعددی از کلی رستوران و فست فود و شاورمایی درین خیابان قراردارد .
بلوار ولیعصر را تا عرصه امام قلی خان ادامه دهید پس از یه خرده پیاده روی به بازار سیتی سنتر ۱ و ۲ قشم برسید . بوستان ساحلی زیتون در اطراف سیتی سنتر است و با ۲ دقیقه پیاده روی می‌توانید به آنجا بروید .
در شهر قشم دو بازار ماهی فروشی موجود است که یکی در عرصه استقلال و دیگری در حوالی قلعه پرتغالی ها جای دارد .


منبع: نقشه جزیره قشم

  • ۹۸/۰۴/۲۹
  • مدیر تور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی