سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

اگر قصد مسافرت به مرزو بوم ترکیه با تورهای مسافرتی استانبول را دارید و هیچ پیش‌زمینه‌ای نیز درمورد این مرز و بوم در ذهن‌تان نیست , عالی است بدانید که قرار است به بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین شهر ترکیه هجرت نمائید ; شهری به هم ریخته که در کنار «تنگه‌ی بُسفُر» و «دریای مَرمَره» , دو قاره‌ی آسیا و اروپا را به‌هم وصل میکند و صرفا شهر دنیاست که در دو مجموعه کشورها قرار گرفته است . استانبول شهری است مملو از رنگ , مسجد , موزه , کافه‌های‌ خیابانی و رستوران‌های پُر از مزه و رنگ در کوچه‌پس‌کوچه‌های‌ سحرآمیز , بازار , دکان , راءس خرید و یک عالم طعم و خوراکی , غذای لذیذ و خوشمزه و جاذبه‌های توریسم دوچندان . همراه ما باشید , میخواهیم نکاتی در رابطه جاهای جذاب استانبول و کارهایی که می‌توان انجام بخشید را برای‌تان بگوییم که کمک‌تان می‌نمایند لحظات خاطره‌انگیزتری را در مسافرت به استانبول تجربه نمائید.

 

 


در صورتیکه قصد خرید ادویه‌های خوش‌عطر ترکی و مدیترانه‌ای , خاویار , شیرینی‌های سنتی ترکی نظیر باقلوا , پنیر ترکی , موم عسل , آجیل و اشکال مغزها , میوه‌ی کم آب , قهوه ترک و اشکال چای از سر‌تا‌سر عالم را دارید , بازار چاشنی بنا شده در محله‌ی «اِمینونو» یک مقصد رؤیایی برای شماست .
بازار چاشنی استانبول که به بازار مصری‌ها نیز پر اسم و رسم است , در حقیقت دو‌مین مجموعه‌ی سر‌پوشیده‌ی شهر استانبول بعداز «بازار بزرگ» معروف این شهر است که در طول حکومت عثمانی با پول مالیات گرفته‌شده از کاروان‌های مصری , تشکیل‌شده و اتفاقا اکثر چاشنی و بقیه کالاهای بازار را نیز همین کاروان‌ها تأمین می‌کردند .
مهم ترین وعده‌ی غذایی مردمان ترکیه ناشتایی است و به همین خاطر غالبا به‌صورت خانوادگی صرف می شود . صیفیجات , گوجه‌فرنگی , خیار و گونه های فلفل از جمله موادی می‌باشند که در ناشتایی به‌همراه پنیر , تخم‌مرغ , زیتون , عسل , خامه و شیر خورده میگردد . بورک پنیر , نان‌های محلی هر حیطه , نان ذرت و نان حلقه‌ای یا این که سیمیت , من جمله اجزای با اهمیت این وعده‌ی غذایی به‌شمار میروند .

کسانی که به استانبول مهاجرت می نمایند , مخصوصا ما اهل ایران ها که دلداده خرید کردن هستیم , نباید تماشا از بازار بزرگ استانبول را از دست بدهیم . ۵۰۰۰ فروشگاه جان دار در بازار بزرگ استانبول , این بازار را به یکی‌از وسیع ترین بازارهای سرپوشیده عالم تبدیل نموده است .
بیشتراز یک چهارم میلیون بازدیدکننده طی روز از این بازار دیدن می نمایند , سوغاتی مانند طلا جواهرات و جواهر , گلیم و قالی کوچک , ادویه‌جات , عتیقه‌جات و سرامیک‌هایی که با دست نگارگری شده‌است را در بازار بزرگ استانبول پیدا خواهید کرد .
عمر این بازار به سال ۱۴۶۱ میلادی برمی گردد و امروزه دو مسجد , چهار چشمه , دو خزینه یا این که گرمابه بخار , و جواهیر بدستان ( جایی که در آن کمیاب‌ترین و با ارزش‌ترین کالاها پیدا میشود ) را در خویش جای داده است . اینجا جایی است که خریداران می‌توانند سکه‌های دیرین , طلا و جواهرات و جواهر با سنگ‌های قیمتی , سلاح‌های دکوری و مبلمان عتیقه را پیدا نمایند .
آب انبار باسیلیکا از قرن ششم , بعداز این‌که به امر جاستینان نخستین , امپراتور روم ساخته شد , منابع آب ساکنان استانبول را تأمین می نماید . مسافرانی که از این سازه دیدن می نمایند و تکنولوژی‌ای که رومیان باستان برای ساخت این آب انبار به کار گرفته‌اند را تماشا می نمایند , به شدت شگفت‌زده می‌شوند .
در طول ۶۷ متری , ساختمان بلند گالاتا بر فراز اسمان استانبول حکومت می نماید , تماشا از این جاذبه توریسم استانبول به شما دیدگاهی خوب از شهر دیرین و محیط اطرافش می دهد . این ساختمان بلند سنگی که مرتبط با قرن ها وسطی است , تحت عنوان ساختمان بلند مسیح هم شناخته می شود و بلندترین ساختمان در استانبول بود که در سال ۱۳۴۸ ساخته شد .
هنوز نیز بلندترین ساختمان استانبول است . این ساختمان بلند در طی قرن‌ها تغییر‌و تحول و تعمیر شده‌است , در یک زمان از گالاتا تحت عنوان ساختمان بلند چشم بانی برای تشخیص حریق به کارگیری می شد .

«آدانا کباب» ( Adana Kebab ) به عبارتی کوبیده‌ی اهل ایران ولی با مزه تند و تیز و مملو از فلفل و گوشت گاو یا این که مخلوطی از گوشت گاو و گوسفند است . گوشت چرخ‌شده را با مخلوطی از پیاز , سیر , ادویه‌جات و ترشی‌جات منحصر ترکی مزه‌دار می کنند . ادویه‌های ترکی منحصر‌به‌فرد می باشند که از مخلوط مواد و ادویه‌های گوناگون تشکیل شده‌اند . این مخلوط دربرگیرنده سماق , پاپریکا , تخم رازیانه , دانه‌ی کنجد , زیره , دارچین , فلفل شیرین , نعناع و پونه‌ی کوهی است . در مرحله‌ی پخت , گوشت مزه‌دارشده را نظیر کباب کوبیده به سیخ می کشند و روی حریق کباب می نمایند و با پیاز و سبزی و گوجه‌کبابی سرو میکنند .
یکی‌از محله ها تاریخی و مرفه‌نشین شهر استانبول «دهکده‌ی ببک» در سواحل اروپایی تنگه‌ی بسفر و در محدوده‌ی منطقه‌ی بشیکتاش است که در قبل پاتوق ماهی‌گیران یونانی بوده است و به طور معمول گردشگران از آن غافل می گردند . قدم‌زدن در حاشیه دریا این محله , تماشای خانه‌های حیاط دار و کاخ‌های ییلاقی , صرف صبحانه‌ی ترکی و قدم‌زدن در بوستان ببک , مسلما روزی هیجان‌انگیز و به‌یاد‌ماندنی را برای شما رقم میزند .
در صورتی میخواهید به خیابان «استقلال» و عرصه «تکسیم» ( تقسیم ) بروید خوب تر است پیش از آن بدانید که قرار است به یک محله‌ی امروزی بروید که بردن خودرو و دیگر وسایل نقلیه به خیابان سنگفرش استقلال ممنوع است . در حقیقت خیابان استقلال از عرصه تکسیم استارت میشود و بخش اعظم مرکز ها امروزی خرید , مغازه‌های آنتیک‌فروشی , گالری‌های نگارگری هتل‌های شیک , سینماها , کافه‌تریاهای دنج در کوچه‌پس‌کوچه‌ها و گونه های غذاها و شیرینی‌های محلی به‌علاوه‌ی اشکال برندهای بین‌المللی فست‌فود از مک دونالد گرفته تا برگر‌کینگ و کی اف سی درین خیابان و عرصه تکسیم واقع شده‌اند . چهت نیل به خیابان استقلال , اشکال وسایل نقلیه‌ی همگانی تا عرصه تکسیم دردست شماست . در صورتیکه نیز حوصله‌ی پیاده‌روی ندارید سوار مینی‌بوس‌های برقی قرمز رنگ خیابان استقلال گردید که در مسیر ویژه جنبش مینمایند .

  • ۹۸/۰۷/۱۶
  • مدیر تور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی