سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

 جزیره ی کیش یکی‌از مسیرهای پربیننده در بین گردشگران داخلی است که با وجود جاذبه های فراوان همواره این جزیره مقصدی نامرتب و لبریز توریست است . کشتی یونانی یک کدام از نمادهای زیبای این جزیره است و در طی سالیان اخیر عکس پرتاب کردن از این جاذبه ی خوشگل در کنار منظره زیبای غروب آفتاب یکی‌از کارهایی است که گردشگران در مواجهه با این جاذبه انجام می دهند .

 

 

 


کشتی یونانی حدود 50 سال است که در حوالی روستای باغو در سواحل مرجانی جزیره کیش در مرداد ماه سال 45 به گل نشست و آن گاه نتوانست کشور‌ایران را ترک نماید .
این کشتی به گل نشسته در حاضر یکی‌از جاذبه های کیش به شمار می‌آید که تماشای غروب آفتاب از ورای کشتی یونانی یاد انگیز است . کشتی یونانی بخاطر این‌که تجهیزات و وضعیت مراقبت از آن در جمهوری اسلامی ایران نیست و اینک بخاطر فرسایش شدید تا یک سری سال آتی کاملا از لیست جاذبه های کیش حذف خواهد .
تاریخچه کشتی یونانی
این کشتی با اسم کشتی کوالا اف که نهایی صاحبان کشتی در سال ۱۹۶۶ آن را خریداری کرده اند و در مسیر یونان به جمهوری اسلامی ایران این کشتی به گل نشست و زیرا صاحبان آن یونانی بودند به‌این اسم شناخته شد .
پس از به گل نشستن کشتی یونانی چه بسا مالکان این کشتی نیز نتوانستند آن را از این حاشیه دریا بیرون نمایند و در غایت این غول آهنی به جاذبه ای خوشگل برای عکاسی گردشگران تور کیش ارزان تبدیل شد .
بعضی کارایی کردند کهه باطن این کشتی اکوسیستم جدیدی را ساخت نمایند البته به دلیل شور بودن بیشتراز حد آب خلیج عجم درین ناحیه سبب شده که فرسایش شدیدی در فلزات کشتی فیس دهد و این دستور ریزش بعضی از نواحی کشتی را محتمل نموده است .

همه ما می‌دانیم که سالیان متعددی از به گل نشستن این کشتی می گذرد و این غول آهنی روز آپ دیت در آب فرو می‌رود و این کشتی وقتی از اواسط هایش شکسته شد و آن گاه نصیب پشتی کشتی فرو سرازیر شد و بعداز آن در سالیان اخیر بخش هایی از کشتی تکه تکه شده و در آب فرو رفته است .
مدتی پیش علی اصغر مونسان رییس اداره ارثیه فرهنگی , صنعت های دستی و گردشگی که در قبل رییس حوزه‌ آزاد کیش هم بوده است ابلاغ کرده بود که در زمینه ی مرمت و محافظت کشتی یونانی حرف هایی با دانش کده شریف انجام یافته است البته پس از استدلال‌ها و برآورد هایی که انجام شد نشان از این داشت که مخارج محافظت , بازسازی و مرمت کشتی یونانی آن چنان دوچندان است .
س از مذاکراتی که فی مابین دانش گاه شریف و اداره حیطه آزاد کیش صورت گرفت این فیض به دست آمد که دیگر امیدی به باقی ماندن کشتی یونانی نیست و بایستی این حقیقت را پذیرش کرد که در سالهای آینده این جاذبه توریسم و نشانه جزیره کیش کاملا از در میان خواهد رفت .
بعد از این اظهار کرد و گوها و حاصل به دست آمده از این مذاکرات بعضی از علاقمندان به کشتی یونانی تصمیم گرفتند که پیشین از این‌که این غول آهنی کاملا فرو بریزد این ریسک را پذیرفته و به تماشای درون این کشتی بروند . در فیض بعضا به نشر فیلم هایی از داخل این کشتی در فضای مجازی پرداختند که نشان دهنده شجاعت این اشخاص بوده که با ریسک کردن و رفتن به باطن این ساختار فرسوده علاوه بر این‌که خویش از درون آن تماشا می نمایند , چهره ای از آن نیز برای بقیه کسانی که قابلیت ورود به آن را ندارند تنظیم کرده اند .

 

منبع: کشتی یونانی جاذبه ای در حال حذف از کیش

  • ۹۸/۰۹/۱۲
  • مدیر تور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی