سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

در حالتی‌که دنبال داده ها بدون نقص مسافرت به کانادا میباشید، احتمالا پاره ای ناامید گردیده باشید! بیش تر منابع و تارنما‌ها در این مورد، وابسته به موسسه ها مهاجرتی می‌باشند. از آنجایی که درآمد این شرکت ها در عوض وکالت و مشورت به مهاجران میباشد، داده ها بدون نقص و موثر را بدون‌پول ارائه نمی‌دهند (که خب منطقی هم می‌باشد!). به جهت این سفر با تور قشم کمبود منشا، تصمیم گرفتیم یک نوشته‌علمی همگی چیز تمام از شیوه های هجرت به کانادا برایتان فراهم کنیم. اینجا قرار میباشد تمام جزئیات و گام‌های لازم برای هجرت به کانادا را حافظه بگیرید. پس در شرایطی که به اقامت کانادا فکر میکنید بدون شک با ما یار و همدم باشید.

آنچه در‌این نوشته‌علمی میخوانید:

چرا سفر به کانادا؟

    مسافرت به کانادا برای ایرانیان

    مزایای هجرت به کانادا

    معایب هجرت به کانادا

 

آیا می بایست بی تردید از روش شرکتهای مهاجرتی مبادرت کنیم؟

 

اشکال شیوه های هجرت به کانادا

 

    اقامت کانادا از روش اکسپرس اینتری

 

    شیوه های مهاجرتی ذیل پوشش اکسپرس اینتری

    ناک شغلی NOC چه می‌باشد؟

    -ناک شغلی شما کدام میباشد؟

    -مرحله نخستین امتیازبندی اکسپرس اینتری

    -مرحله دوم امتیازبندی اکسپرس اینتری

    احتساب امتیاز شما در مرحله دوم اکسپرس اینتری

    مرحله آخری در سیستم اکسپرس اینتری

    هزینه مسافرت به کانادا با اکسپرس اینتری

 

    سفر به کانادا از روش علم آموزی

 

    قبول کانادا در بازه کارشناسی

    قبول کانادا در مدت فوق لیسانس

    قبول کانادا در دوران دکتری

    دریافت اقامت دایم کانادا با روادیدِ تحصیلی

 

    سفر به کانادا از روش سپرده گذاری

 

    سرمایه‌گذاری در کانادا از روش تثبیت کمپانی

    سرمایه‌گذاری در کانادا با روادیدِ استارتاپ

    سرمایه‌گذاری در کانادا از روش برنامه‌های استانی

    برنامه سرمایه‌گذاری استانی کبک

 

    مسافرت به کانادا از روش عمل

    سفر به کانادا از روش اسپانسرشیپ

    هجرت به کانادا از روش به دنیاآمدن فرزند

    مسافرت به کانادا از روش پناهنده شدن

 

کاوش و خرید بلیط هواپیما تورنتو در علی پدر

چرا مسافرت به کانادا؟

 

زمانی حرف از فعالیت و معاش در بیرون میشود، مرزوبوم کانادا یک کدام از او‌لین تعیین‌ها میباشد. شاید اصلی‌ترین عامل این رغبت، مهاجرپذیری کانادا باشد. حدود یک سوم مردم این مملکت را مهاجران تشکیل میدهند. پیش‌بینی می‌گردد این آمار تا سال 2036 به 50% رسد! در‌حالتی که شما هم به حالت اقامت در کانادا میپندارید، بیایید نخستین مزایا و معایب معاش در‌این میهن را باز بینی کنیم.

سفر به کانادا برای ایرانیان

 

کانادا یک کدام از شایسته ترین گزینش‌ها برای ایرانیان میباشد. طبق آمار سال 2011 طولانی تر از 160 هزار اهل ایران در کانادا می کنند. این تعداد با موج تازه مسافرت، در هم اکنون ارتقا میباشد. وجود همزبانان فراوان در کنار ثبات سیاسی، سطح رفاه بالا، اقتصاد قدرتمند، گویش قانونی انگلیسی، شرایط ایده آل فعالیت و… از هدف‌های ایرانیان برای مسافرت به کاناداست.

 

تجمع ایرانیان کانادا را اضافه در شهرهای تورنتو، اتاوا، ونکوور، مونتریال و کبک می‌اقتدار پیدا کرد. شاید برایتان دیدنی باشد که بدانید در تورنتو محله‌ای به نامlittle Tehran  (تهران کوچک) موجود هست! این حوزه‌ از خویش تهران هم اهل ایران‌خیس میباشد! اشکال کباب، کیم زعفرانی، سنگگ، پفک مینو، شامپو تخم مرغی، سنگک و بربری و هر آنچه دل تنگتان بخواهد در لیتل تهران گیر می‌آورید

مزایای سفر به کانادا

 

    کانادا یکی امن‌ترین کشورها از نگاه سیاسی میباشد. بی‌طرفی تور کیش ارزان و لحظه آخری و متانت این مملکت حالت قابل قبولی را برای مهاجران متفاوت آماده میکند.

    سرویس ها درمانی رایگانی دارااست. پس از سه ماه اقامت، شما می توانید به سادگی از سرویس ها طبابت مجانی دولت استعمال نمایید.

    طبیعت بسیار پاک و زیبایی دارااست. ضوابط طاقت فرسا گیرانه حفاظت اطراف زیست، در اختیار گرفتن ظریف آشغال و فاضلاب از دست اندرکاران تمیزی این مرزوبوم میباشند.

    درین مملکت عالم اولیه، مجال‌های شغلی قابل قبولی در چنگ دارید. با داشتن تخصص و تحطیلات کافی، می توانید برای یافت کردن شغل مناسبتان به شرکت های شغل یابی رجوع‌کنید.

    علم آموزی در کانادا برای شهروندان بدون پول میباشد. فراگیری کیفیت عالی و مجانی در‌این میهن بوسیله دولت تامین می شود.

    فرهنگ و تمدن و دور اندیشی مردم کانادا بالا میباشد. ساکنان این مملکت در مجموع به خونگرمی و باادب بودن دارای اسم و رسم میباشند. بخصوص که با اعتنا به درصد بالای مهاجران، نگاه تعصبی و نژادپرستانه درین مرزوبوم دست کم میباشد.

    اقتصاد کانادا مانند بعضا از کشورهای اروپایی مبتلا چالش نشده میباشد. گرانبها بالای دلار کانادا و ثبات اقتصادی، موقعیت آهسته و قابل قبولی درین مرزوبوم برقرار میباشد.

معایب هجرت به کانادا

 

    برای مهاجران اهل ایران، مسافت جغرافیایی تا کانادا بسیار زیاد میباشد. این مسافت و هزینه بالای پرواز، مهاجرت به کشور ایران را طاقت فرسا مینماید.

    در صورتیکه سرمایی می‌باشید معاش در کانادا برایتان مقداری دردسرساز می شود! آب و هوای این مرزو بوم سرد میباشد و فصل‌زمستان‌های طولانی داراست. اما شهرهای جنوبی و غربی کانادا (مثل ونکوور) آب و هوای معتدل‌تری دارا‌هستند.

    به دست آوردن اقامت کانادا چندان معمولی وجود ندارد. فرایند دریافت روادید ممکن میباشد طولانی باشد و شکیبایی و هزینه متعددی از شما بگیرد. با شیوه های مسافرت به کانادا در‌پی نوشته‌علمی اضافه آشنا می‌شویم.

    کانادا میهن گرانی میباشد. هزینه‌ها در بعضا از شهرهای کانادا، از شهرهای اروپایی طولانی تر می باشند. ولی در حالتی که شغل قابل قبولی پیدا نمائید و درآمدتان به دلار کانادا باشد این خلل تا حد متعددی حل میشود.

    مالیات در کانادا بالا میباشد. هر شخصی که در‌این مرز و بوم شاغل میباشد می بایست درصدی از درآمدش را مالیات بدهد. اما در قوانینی مثل نوپا‌دار شدن، دولت به امداد شما می آید و از ترازو مالیاتتان کسر می‌نماید.

دریافت اقامت کانادا از روش شرکتهای مهاجرتی

 

هیچ اجباری وجود ندارد که برای سفر به کانادا به شرکت های مهاجرتی رجوع نمایید. ولی در شرایطی که وقت کافی ندارید، گویش انگلیسی‌تان خوب وجود ندارد یا این که استرس دارید بهتر میباشد از مشاوران حقوقی یاری بگیرید. مزیت مبادرت از شرکت های مهاجرتی این میباشد که از پایانی تغییرات و قانون ها تازه سفر به کانادا باخبر می باشند. بدین رخ ریسک ریجکت شدن به خیال و خاطر ناآگاهی نادر میشود. از طرفی مشاوران حقوقی، زبده‌ای که دارا هستند میتوانند شایسته ترین طرز مسافرت با وضعیت یگانه شما‌را تعیین نمایند.

 

البته به هیچ عنوان تاءمل نکنید که خودتان نمی‌توانید مراحل مهاجرتتان را پیش ببرید. در واقع شرکت های مهاجرتی فعالیت خارق‌العاده‌ای انجام نمی‌دهند! مراحلی که اداره مسافرت کانادا گزینش کرده مشخص و معلوم میباشند؛ چه نماینده قانونی حقوقی این فرایند را طی نمایید چه خودتان. پس در صورتی سطح گویش انگلیسی‌تان خوب میباشد سفارش میکنیم خودتان از روش تارنما هجرت کانادا (www.cic.gc.ca) برای اقامت دست به عمل گردید. ما هم کمکتان می کنیم و در پی تمام داده ها لازم را برایتان توضیح می دهیم.

اشکال روش های مسافرت به کانادا

 

خوشبختانه شیوه‌های متنوعی جهت دریافت اقامت کانادا موجود است. در او‌لین گام لازم میباشد نحوه مطلوب خودتان را پیدا نمائید. ما به دنبال، موقعیت لازم تحصیلی، مالی و… را برای تمام طرق سفر توضیح میدهیم. منشاء ما برای این داده ها، وب سایت سفر کانادا میباشد.

1. اقامت کانادا از روش اکسپرس اینتری

 

خب، نخستین از دیدنی‌ترین و سریع‌ترین طریق مسافرت به کانادا استارت کنیم. اکسپرس اینتری (EXPRESS ENTRY) روشی میباشد که از سال 2015 به وسیله اداره سفر کانادا ساخت گردیده. با این سیستم میتوانید اقامت دایم کانادا را در سریع‌ترین عصر (حدود 6 ماه) اخذ نمائید. این طرح به طور کامل الکترونیکی میباشد و برای نظارت درخواست کنندگان به کارگیری می‌گردد.

 

بگذارید معمولی بگوئم؛ پیش از این برای مسافرت بایستی علاوه بر صرف هزینه‌های زیاد، تا بازه‌ها در صف باز‌نگری می‌ماندید. البته درین طریق، به درخواست شما با اعتنا به شایستگی‌تان رسیدگی میگردد. در واقع هرچقدر تحصیلات بهتر، سوابق فعالیت و گویش قدرتمند‌تری داشته باشید، امتیاز بیشتری می گیرید و از حریف‌هایتان جلو می‌زنید. تماما عادلانه و منطقی! این نکته ریز را هم بدانید که Express Entry یک نحوه هجرت وجود ندارد؛ بلکه یک طرح برای نظارت تخصص شماست. از این طرح محاسبه، در سه برنامه نیروی کارشناس فدرال-پیشه وران حرفه ای فدرال-تجربه کانادایی به کارگیری می شود.

طریق های مهاجرتی پایین پوشش اکسپرس اینتری

 

قبلی از اینکه امتیازبندی اکسپرس اینتری را باز‌نگری کنیم، بهتر میباشد پاره ای از سه برنامه مهاجرتی آن بدانیم.

 

    نیروی کارشناس فدرال (Federal Skilled Worker Program) : این برنامه اصلی‌ترین و اما پرطرفدارترین طریق مهاجرتی میباشد. زیرا داشتن سوابق فعالیت کانادایی در آن الزامی وجود ندارد. به علاوه شما با پذیرفته شدن در برنامه، میتوانید از به عبارتی در آغاز اقامت دایم بگیرید و در استان دلخواهتان عمل پیدا فرمایید. برای مبادرت از این نحوه بایستی دست‌کم 1 سال سوابق عمل و دستکم دو سال تحصیلات آکادمیک داشته باشید.

    پیشه وران حرفه ای فدرال (Federal Skilled Trades Program) : این برنامه همان طور که از اسمش پیداست بیش تر به شغل‌های صنعتی و فنی رشته‌ای اختصاص داراست (مثل شغل ها ساختمانی و برق‌کاری، کشاورزی و صنعت های دارای ربط، نانوایی و قصابی و…). درین مجموعه داشتن تحصیلات الزامی وجود ندارد، البته درخواست کننده می بایست دست‌کم یک توصیه شغلی یک ساله، از نهاد های آیتم تایید کانادا داشته باشد.

    تجربه کانادایی ((Canadian Experience Class : این برنامه ویژه متقاضیانی میباشد که تجربه فعالیت در کانادا داشتند و اکنون میخواهند اقامت دایم بگیرند. داشتن دستکم 1 سال سوابق عمل کانادایی تمام وقت، یا این که سه سال پاره وقت در‌این شیوه الزامی میباشد.

 

ناک شغلی NOC چه می‌باشد؟

 

برای درخواست اقامت درین سه برنامه، نخستین بایستی ناک شغلی‌تان را بدانید. ناک مخفف (National Occupational Classification) در معنای طبقه بندی ملی شغل ها میباشد. دولت کانادا شغل ها مهاجرتی را طبقه‌بندی و کدبندی کرده، تا معین نماید برای هر برنامه به چه تخصصی نیاز داراست. در واقع هریک از سه برنامه‌ای که توضیح دادیم، شغل و سطح مهارت خاصی می‌طلبند. به عنوان مثال شما برای شغل طبی نمی‌توانید از برنامه پیشه‌وران حرفه ای فدرال مبادرت فرمایید.

بالاترین سطح مهارت از 0 استارت میشود. کد 0 ویژه شغل ها مدیریتی مثل مدیریت مالی، ضابطه گذار، مدیریت رستوران و… میباشد. سطح مهارت بعدی A و مشتمل بر پزشکان، معماران و… میباشد. این سطح ها همین‌طور تا D ادامه پیدا می کنند و در غایت به مشاغلی مثل میوه‌چین‌ها و کارگران دکل نفتی و نیروهای خدماتی می‌رسند. هم اکنون با این توضیحات:

 

    برنامه نیروی کارشناس فدرال، مشتمل بر شغل‌های سطح 0، A و B میباشد.

    برنامه پیشه وران حرفه ای فدرال دربرگیرنده شغلهای سطح B میباشد.

    و برنامه تجربه کانادایی مشتمل بر شغلهای سطح 0، A و B میباشد.

 

نکته: شاید بپرسید پس سطح C و D کجا رفت؟ این دو سطح جزو سه برنامه‌ای که توضیح دادیم نیستند. ولی دولت کانادا برای این سطح ها برنامه‌های دیگری در لحاظ دارااست. روادیدِ دو ساله عمل، برنامه‌های استانی و برنامه آتلانتیک ایمیگریشن پایلت برای این دو سطح پیشبینی شدند.

ناک شغلی شما کدام میباشد؟

 

خب درحال حاضر از کجا بفهمیم تخصص ما جزو کدام تیم میباشد؟ برای کشف کردن تیم شغلی خودتان کافی میباشد به نصیب NOC در وبسایت سفر راز بزنید.در‌این وبسایت، تمامی مقاطع 0 تا D را می توانید مشاهده کنید. بعداز کشف کردن سطح، نام سطح ( برای مثال سطح A) یا این که نام شغلتان (به عنوان مثال Civil Engineer) را در غربال زیر کاغذ NOC وارد نمائید تا کد شغلتان را بگیرید.

نکته: تعیین ناک نادرست ممکن میباشد سبب ساز ریجکت شدن پرونده شما بشود. پس بی تردید شرح وظایف تیتر شغلی‌تان را با توجه بخوانید. به عنوان مثال ممکن میباشد شما مهندس نفت باشید وPetroleum engineers را با کد 2145 گزینش نمائید. ولی بعداز قرائت شرح شغل مشاهده کنید اینها به هیچ وجه تلاش نیستند که شما انجام می‌دهید! و شرح و کد شغلی دیگری مرتبط با شماست.

مرحله اولیه امتیازبندی اکسپرس اینتری

 

امتیازدهی سیستم اکسپرس اینتری در دو مرحله انجام میگردد. در مرحله اولیه امتیازات نسبتاً همگانی میباشند و با معیارهایی مثل سطح لهجه انگلیسی، سن، تحصیلات و سوابق فعالیت معقول می شوند. در برنامه نیروی کارشناس فدرال، در مرحله یک بایستی دست‌کم 67 امتیاز کسب فرمائید. بیاید همین اکنون سرانگشتی امتیاز مرحله یک شما‌را اکانت کنیم:

واحد سنجش            جور‌بندی                 امتیاز

 

 

گویش انگلیسی

 

(براساس CLB)

                سطح 9 و فراتر      6

سطح 8    5

سطح 7    4

سطح زیر‌خیس از 7                0

 

 

 

 

 

 

 

 

سند تحصیلی

                گواهی دانشگاهی دکتری        25

گواهی دانشگاهی کارشناسی ارشد          23

شغل ها تخصصی مانند طبی، دامپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و…           23

دست‌کم دو سند فراتر از متوسطه در کانادا (مساوی دو مدرک کارشناسی)          22

یک سند فراتر از متوسطه در کانادا (متساوی مدرک لیسانس)              21

سند بعداز متوسطه در کانادا عصر دو ساله (متساوی فوق دیپلم)         19

گواهی بعداز متوسطه در کانادا زمان یک ساله (متساوی دیپلم)            15

گواهی دیپلم متوسطه کانادایی                5

 

 

سوابق فعالیت

                یک‌سال سوابق کاری              9

دو الی سه سال سوابق کاری 11

چهار الی پنج سال  سوابق کاری            13

شش سال سوابق کاری و فراتر              15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سن

                تحت 18 سال          0

18 تا 35 سال          12

36 سال    11

37 سال    10

38 سال    9

39 سال    8

40 سال    7

41 سال    6

42 سال    5

43 سال    4

44 سال    3

45 سال    2

46 سال    1

47 سال و فراتر      0

سفارش کاری از کانادا            داشتن سفارش شغلی تمام وقت، دارای اعتبار و با حقوق و دستمزد

 

(در برنامه نیروی کارشناس فدرال)

                10

 

 

 

 

 

 

حالت سازش

                مهارت گویش انگلیسی یا این که فرانسه همسر (امتیاز CLB 4 و فراتر)               5

تجربه دستکم 2 سال علم آموزی در کانادا              5

تجربه دستکم 2 سال علم آموزی همسر شما در کانادا            5

تجربه دست‌کم یکسال عمل در کانادا      10

تجربه دست کم یک‌سال فعالیت همسر شما در کانادا              5

استخدام هماهنگ گردیده در کانادا          5

اقوام مقیم کانادا شما یا این که همسرتان که دست‌کم 18 ساله باشند

 

(دربرگیرنده پدر و مادر، بابا وسیع، مامان پهناور، فرزند، خواهر یا این که اخوی، نوه، عمه، عمو، خالو، خاله، خواهرزاده و برادرزاده)

                5

 

 

 

یک نکته از جدول: درصورتی که اعتنا نمائید سطح گویش با CLB احتساب شد. ترازو مهارت لهجه شما در اکسپرس اینتری بر طبق این سیستم بررسی می گردد. با یک سرچ معمولی در گوگل می توانید جدول‌های تبدیل آیلتس و تافل به CLB را پیدا فرمائید و سطح زبانتان را تبدیل فرمایید.

 

مرحله دوم امتیازبندی اکسپرس اینتری

 

در حالتی که مرحله نخستین امتیاز لازم را کسب کردید شادباش می گویم. در غیر اینصورت ناامید نشوید و عملکرد نمایید با گزینه‌هایی مثل سطح لهجه، امتیازتان را بالا ببرید. اکنون وارد مرحله دوم شدیم. امتیازدهی و دستکم امتیاز لازم درین مرحله، برای برنامه‌های مهاجرتی متفاوت یه خرده فرق داراست. همان طور که گفتیم اصلی‌ترین و رایج‌ترین برنامه، نیروی کارشناس فدرال میباشد. پس ما هم روی همین طریق توضیح می دهیم.

 

در مرحله دوم شما می توانید تا 1200 امتیاز کسب نمائید! از این 1200 امتیاز 600 تا مرتبط با مهارت و عامل ها شخصی شماست. 600 امتیاز دیگر برای قبول در برنامه‌های استانی کانادا میباشد. از آنجایی که‌این به چنگ آوردن این امتیاز استانی موقعیت خیلی خاصی داراست، پس بهتر میباشد 600 امتیاز شخصی را تا جای ممکن تقویت کنیم. در برنامه نیروی کارشناس فدرال دستکم امتیاز حدود 450 میباشد. هر چقدر امتیاز شما از این دستکم فراتر برود، اقبال اخذ دعوتنامه طولانی تر میشود.

 

نکته: به جهت ارتقا تقاضای مسافرت به کانادا، دست‌کم امتیاز همیشه دارااست بالا می‌رود! در واقع همین چندین ماه پیش مینیمم امتیاز 445 بود که حال حاضر به 450 رسیده میباشد. پس سفارش میکنیم برای اطلاع از آخری تغییرات، بدون شک وب سایت هجرت را بررسی فرمائید.

به حساب آوردن امتیاز شما در مرحله دوم اکسپرس اینتری

 

جدول 67 امتیازی مرحله یک را دیدید؟ خب جدول 1200 امتیازی مرحله دوم یکسری برابر میباشد! از آنجایی که نمیشود کل تارنما مسافرت کانادا را بدین نوشته‌ی‌علمی انتقال بخشید، پس پیشنهاد میکنیم خودتان به تارنما اصلی مراجعه‌کنید. این‌طوری هم امتیازتان را براساس آخری تغییرات اکانت میکنید و هم تمام جزئیات دم دستتان میباشد. برای احتساب امتیاز در وب سایت مسافرت کانادا دو شیوه موجود است:

 

·         طریق اولیه استعمال از ابزار احتساب امتیاز (CRS Tool) میباشد. وارد ورقه گردید و با پاسخ دادن به سوال ها و تعیین مورد‌ها امتیازتان را اخذ فرمایید.

 

    نحوه دوم استعمال از جدول امتیازدهی میباشد. چنانچه می خواهید بدانید دقیقا هر گزینه چه امتیازی دارااست بهتر میباشد جدول را ارزیابی فرمایید. با بازنگری جدول می فهمید که از هر بخش یک‌سری امتیاز گرفتید و چطور می توانید امتیازتان را بهتر نمایید.

  • ۹۹/۰۴/۳۱
  • مدیر تور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی