سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

پارک ملت مشهد

بوستان ملت مشهد:

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم برای گردشگران مشهد جاذبه های توریسم متعددی موجود است که یک کدام از جاذبه های توریسم تورهای مشهد بوستان های این شهر هست. یکی مهم ترین بوستان های مشهد، بوستان ملت میباشد، بوستان ملت در غرب مشهد قراردارد که وسایل بازی های متنوع متعددی در‌این بوستان موجود هست.

گفته می‌گردد که چرخ و فلک این بوستان هجدهمین چرخ و فلک وسیع عالم میباشد. بوستان ملت مشهدپارک ملت مشهد بوستان ملت مشهد در کنار بزرگ راه نماینده قانونی آباد، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قراردارد. این بوستان جزو بوستان های دیرین شهر مشهد به شمار می رود که در حین سلطنت محمدرضا فرمانروا پهلوی و در سال 1343 در بیرون از شهر احداث شد.

به جهت گسترش بخشها شهری این بوستان در سالیان اخیر در درون شهر جای گرفت. ایده ایجاد بوستان ملت مشهد، به وسیله دو مهندس انگلیسیمطرح شد و آن‌گاه چند مهندس اهل ایران تولید آن را به دست گرفتند و به اتمام رساندند. مساحت بوستان ملت حدود 72 هکتار میباشد. و بیشتراز 35 هزار درخت گوناگون، که برخی از آنها قدمتی یکسری آبادی ساله دارا هستند در محوطه بوستان کاشته شده‌است که بر زیبایی این بوستان می‌افزاید.

دریاچه بوستان ملت:

در ضلع شرقی بوستان ملت، یک دریاچه موجود است و در پشت دریاچه یک مجتمع جانبازان جای دارد که راس مراقبت از جانبازان جدا نخاعی میباشد. زمین های ورزشی بوستان ملت در ضلع غربی آن قرار گرفته شده‌است. که می قدرت خاطرنشان کرد اصلی ترین استخر روباز مشهد به مساحت 1250 مترمربع با عمق 3 متر و ظرفیت 400 نفر در‌این نصیب از بوستان ملت قرار گرفته شده‌است.

بقیه تجهیزات رفاهی بوستان ملت:

زمین بسکتبال، زمین چمن فوتبال، زمین والیبال، زمین تنیس و پیست اسکی از گروه زمین های ورزشی بوستان ملت می‌باشند که به دور تا به دور آنان نیز مکانی برای دویدن اختصاص داده شده‌است. بوستان ملت مشهدقسمتی درین بوستان به اسم گلشن رز موجود است که مکانی سرپوشیده برای به کار گیری بانوان میباشد و تجهیزات ورزشی متنوعی برای بانوان در حیث گرفته شده‌است.

شهربازی بوستان ملت:

یک شهربازی در بوستان ملت موجود هست، این بخش از نصیب مرکزی تا بخش های شرقی بوستان را در برگرفته میباشد. شهربازی بوستان ملت در سال 1351 احداث شد و او‌لین شهربازی مشهد محسوب میشود. شهربازی بوستان ملت تاکنون تغییرات متعددی نموده است. چرخ و فلک این بوستان قطری به ارتفاع 80 متر دارااست که هجدهمین چرخ و فلک وسیع دنیا به شمار می رود.

چرخ و فلک حدود 250 بدن دارااست که در سال 1384 به افتتاح رسید، این چرخ و فلک می‌تواند در هر بدور 450 نفر را تا طول 80 متر بالا می‌برد، این چرخ و فلک به وسیله بخش محرمانه فعال‌سازی شده‌است و این موسسه اولی دارای استاندارد امکانات شهربازی در مرز و بوم بوده میباشد که در سال 1390 عضو اتحادیه IAAPA شد.

بوستان ملت مشهددر این شرکت وسایل بازی به سه نوع هیجانی، خانودگی و کودک ها، تقسیم میگردد. که از این مدل، وسایل هیجانی بسیار پرطرفدار و دیدنی به لحاظ می رسند: اسکیت بورد، آکروجت هوایی، سورتمه، ترن هوایی، تاپ اسپین، تاب گردان، سالتو، اطراف وحشت، کشتی دوقلو، فایربال، صندلی فضایی، طوفان و پرواز در افق از تیم وسایل بازی هیجانی مو جود در بوستان ملت به حساب آورده می شود. وسایل بازی خردسال ها و خانوادگی نیز دربرگیرنده، قطار دوقلو، کشتی دوقلو، چرخ و فلک، ماشین برقی، کشتی صبا، جامپینگ، آفتاب و مهتاب، تاب طفل، قطار نوپا، شاتل بس، موتور کراس، دنیای حیوان‌ها و هلی کوپتر میباشد.

  • ۹۹/۰۴/۳۱
  • مدیر تور

پارک ملت

پارک ملت مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی