سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

 

مشعل لایتنینگ بیت کوین سکوت شد و نقطه آخرین بر یک تجربه پرداخت جهانی گذاشت. تجربه‌ای که شاهد شرکت کردن صدها اخذ‌کننده از فناوری‌های برتر مانند جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل توییتر تا کاربرانی که به خیال تحریم‌های اقتصادی از سایر دنیا به دور افتادند، بود.

 

کاربرانی که در‌این تکان کمپانی کردند، با گذر پرداخت از یک شخص به شخص بعدی و اضافه کردن چندین ساتوشی در هر قدم به مقدار قبل، توان فناوری لایتنینگ را به چهره همگان کشیدند. این به اصطلاح «مشعل» از بیشتراز ۵۴ مرز و بوم عالم گذر کرد و بضاعت خارق‌العاده جهانی خویش را به اکران گذاشت.

 

ولی به جهت سقف اثبات تراکنش‌ها که برابر با ۴.۲۹ میلیون ساتوشی میباشد، محدودیتی در واحد سنجش بیت کوینی که در یک شبکه لایتنینگ در یک فرصت میتواند رسول گردد، وجود داراست. به این ترتیب، یوزرها صرفا قوی بودند تا وصال بدین حد، مشعل را عبور دهند. شکست بیت کوین

پیش‌بینی آن‌چه که بعداز بدون صدا شدن این مشعل واقعه می‌ افتد نا ممکن میباشد. آیا این مشعل به راحتی بی سروصدا می گردد؟ و یا این که این‌که فردی دیگر تکان جدیدی را استارت می‌نماید؟

کاربری با اسم Hodlonaut که آغازگر این جنبش بود به کوین دسک گفته میباشد که وی اپ و قصدی برای فعال‌ساز‌ی مشعل دوم ندارد. زمانی که از وی درباره با اپلیکیشن‌اش برای قابلیت شروع مشعل دیگری بعداز خاموشی این مشعل پرسش شد، وی جواب بخشید: این‌طور اندیشه نمی کنم، شاید چیز دیگری را شروع کنم.

 

تجربه جهانی

سوالی که پس از نقطه پایان مشعل لایتنینگ ممکن میباشد مطرح ‌گردد این میباشد که پیامدهای اساسی این تکان چه بود؟

 

شرکت کردن‌کنندگان بر این باورند که مشعل لایتنینگ آرم بخشید که تکنولوژی و فناوری غیرقابل‌توقف میباشد و به راحتی از بیش از۵۰ میهن دنیا گذشت. در شرایطی که کشوری سیاست‌های ناعادلانه‌ای دارااست، بیت کوین میتواند آن را نادیده بگیرد، به این دلیل‌که یک شخص و یا این که نهاد نمی‌تواند پرداخت‌ها را متوقف نماید.

علاوه بر گذر از اکثری از کشورها، این مشعل به کشور ایران رسید تا مهر تاییدی بر این نگرش باشد. ضیا صدر، یک کدام از یوزرها اهل ایران بیت کوین بسیار عملکرد کرد تا این مشعل را وارد کشور ایران نماید؛ البته بعضا از حاملان مشعل می‌ترسیدند که به جهت تحریم‌های آمریکا که علیه جمهوری اسلامی ایران، این فعالیت غیررسمی باشد. در غایت کاربری ناشناس از ولز این مشعل را به ضیا صدر سپرد و بر سوای مرز بودن لایتنینگ بیت کوین صحه گذاشت.

 

صدر با این عقیده موافق میباشد و اظهار داراست که بیت کوین و لایتنینگ واقعا مخالف سانسور میباشند و عموم نیز این اعتقادوباور را در زمان این تجربه همگانی و اساسی اثبات کردند و آشکار نمودند. وی همچنان خاطر نشان کرد:

 

بیت کوین سوای مرز میباشد و با تحریم‌های متعلق به دولت و سیاست‌های ملی مطابقت و همخوانی و هم‌خوانی ندارد.

 

به گفته‌ی آکین فردیناندز (Akin Ferdinandez)، کارآفرین و از عشق و علاقه‌مندان بیت کوین، این تجربه به روشنی علامت بخشید که عالم در واقع صرفا یک جای میباشد و با ابزارهای مطلوب قابلیت و امکان عبور از مرزهای ملی و دسترسی به کلیه وجود دارااست، گویی هیچ مانعی در بین هیچ کس نیست.

فردیناندز اذعان داشت، مشعلی که سوای هیچ ممانعتی وارد کشور ایران می گردد و بعداز آن نیز به راحتی از آن بیرون می گردد گواه بی نقص این مدعاست و برای ثابت این واقعیت کافی میباشد. درصورتی که به عموم زمان داده گردد، آنان به راحتی می توانند با یکدیگر کنار بیایند و تعامل آفریننده داشته باشند.

 

استفاده کننده Hodlonaut به بعضی از حقایق کمتر شناخته‌گردیده‌ی این تجربه اشاره نموده است. از جمله، گروهی از ونزوئلا درصورتی که برق این مرز و بوم در فیض آشوب و شورش جدا بود، مشعل را اخذ کردند. فارغ از برق، آن ها انرژی موردنیاز برای نودهای لایتنینگ خویش را با استعمال از باتری موتورسیکلت تامین کردند.

 

فردیناندز، هر که یکی‌از اخذ‌کنندگان این مشعل بود، اعتقاد دارد که‌این رخداد نماد‌دهنده‌ی این میباشد که حتی وقتی که یک تکنولوژی در اوایل مسیر خویش باشد، گشوده هم می تواند خوب کار نماید.

 

به عقیده‌ی وی این واقعه توشه دیگر نشانه اعطا کرد که در حالتی‌که شمار اندکی از عموم طریق تفکری صحیح و تمرکز و مهارت در اجرای اپ داشته باشند، می توانند در وقتی کوتاه تاثیر قابل توجهی در دنیا داشته‌ باشند. فردیناندز درپی ادامه داد:

 

درسی که درین‌جا مطرح شد این میباشد، بیت کوین را حداقل نگیرید.

 

محدودیت‌های لایتنینگ

به عبارتی‌طور که‌این تجربه وعده‌های نهفته و پنهان تکنولوژی را آشکار تشکیل داد، آرم‌دهنده این نیز بود که چقدر غیرآماده و نامهیاست. چارلی لی (Charlie Lee)، آفریننده لایت کوین، اظهار داشت:

 

اینجانب میپندارم این مشعل نماد بخشید که استعمال از لایتنینگ با اجرای نود و لایتنینگ هر کسی، هنوز به اندازه کافی سهل و آسان وجود ندارد. بیشتر مشعل‌داران با استعمال از یک راه‌حل محافظت به آن نقطه پایان دادند که ایده‌آل وجود ندارد.

 

کیف پول‌های محافظت همچون بلووالت (Bluewallet) جدیدا ظهور کرده‌اند. یوزرها کانال لایتنینگ، مثلا عده ای که در تکان مشعل لایتنینگ شرکت کردن داشته‌اند، به سمت به کار گیری از این کیف پول‌ها هجوم آورده‌اند، به دلیل آنکه به کار گیری از فناوری لایتنینگ را آسوده می‌نمایند. مثلا، نیاز وجود ندارد که نود لایتنینگ خویش، که یک روند مجال‌بر و مستلزم فضای متعددی از هارد دیسک میباشد را راه اندازی نمایند.

درحالی‌که شاید این عالی به حیث رسد، ولی از لحاظ لی ایده‌آل وجود ندارد. چرا‌که کیف‌ پول‌های حفظ بر سرمایه یوزرها در دست گرفتن بدون نقص دارا هستند؛ خصوصیت‌ای که برای هدف ها بیت کوین تحت عنوان ارز دیجیتالی که قرار بود کاربرانش بر همگی چیز در اختیار گرفتن بی نقص داشته باشند، به نوعی ناکامی محسوب میشود. لی اظهار کرد:

 

ما همچنان شغل های متعددی برای آسوده‌خیس کردن استعمال از لایتنینگ داریم.

 

انگیزه مهم نقطه نهایی یافتن حرکت مشعل لایتنینگ، این نارسی و عدم بلوغ تکنولوژیکی و وصال به سقف اثبات تراکنش بود. وجود این سقف دلیلی دارااست؛ به دلیل آن که به جهت بچه بودن فناوری لایتنینگ، بسط‌دهندگان برای ایمن نگه داشتن یوزرها این خصوصیت‌ را به فعالیت گرفته‌اند.

یکی‌از دیگر از حاصل این تجربه این بود که به صورت غیرمنتظره‌ای تبدیل به یک پروژه خیریه‌ی عموم نهاد شد. هنگامی که مبلغ نتایج از این زنجیره به سقف تراکنش رسید، مخاطب Hodlanaut و دیگر اعضای جامعه تصمیم گرفتند که مشعل را به جامعه غیرانتفاعی بیت کوین ونزوئلا نثار نمایند تا به بسط اسم بیت کوین تحت عنوان یک ارز جایگزین در‌این مرزوبوم که از نظر اقتصادی در حالت بسیار بدی جای دارد، یاری کرده باشند.

 

مضمون توییت Hodlanaut این‌سیرتکامل بود:

 

این اشخاص حقیقتا لایق این میباشند که ما در‌حد توانمان از آنها پشتیبانی کنیم. آن ها مشعل #LNTrustchain را که پولی حدود ۱۷۰ میلیون دلار میباشد را اخذ خواهند کرد.

 

استفاده کننده Hodlanaut، برای بسط بحران اهدا و محصور نشدن به تعداد اندک افرادی که توانستند مشعل را حمل نمایند، معضل اهدای امداد مالی موازی‌ای را بر روی Tallycoin شروع کرده بود؛ یک پتلفرم توده‌آوری یاری مالی که فقط بیت کوین و پرداخت‌های لایتنینگ را می‌پذیرد.

 

منابع :

https://bit.ly/3p7Z2C4

https://bit.ly/3bSJfU6

http://tabnak.ir/004KWh

https://b2n.ir/w90775

  • ۹۹/۱۲/۰۴
  • مدیر تور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی