سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

بسیاری از ایرانیان بر این باور هستند که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، نیاز به سرمایه یا پشتوانه مالی ندارند. اما این طور نیست. با وجود اینکه مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از سریع‌ترین، ساده‌ترین، و کم‌هزینه‌ترین انواع مهاجرت به کانادا خواهد بود، اما باز هم برای خروج از کشور و رفتن به کانادا سرمایه لازم است.

البته هزینه مهاجرت به کشور کانادا به نوع مهاجرت، دانشگاه منتخب، و محل زندگی شما بستگی دارد. بعضی از دانشگاه‌های معتبر کانادا شهریه سنگینی دارند، در مقابل برخی از دانشگاه‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهند بود. همچنین هزینه‌های زندگی در کانادا را باید مورد بررسی قرار دهید. زیرا هزینه‌های زندگی در هر شهر کانادا با شهر دیگر آن متفاوت است.

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چه میزان پول نیاز است؟

در نظر داشته باشید هزینه مهاجرت به کانادا به نوع هدف و مقصد شما بستگی دارد. برای مثال هزینه دریافت مجوز تحصیلی، شرکت در برنامه‌های استانی، و یا ویزای کاری این کشور با یکدیگر متفاوت خواهند بود. در این بخش به هزینه‌های لازم در ویزای تحصیلی اشاره می‌کنیم.

پذیرش تحصیلی در کانادا نیز هزینه‌بر است. به عبارت دیگر این‌گونه نیست که شما بدون هیچ هزینه و سرمایه کافی بتوانید به کشور کانادا وارد شوید و تحصیل خود را آغاز کنید. اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، پذیرش تحصیلی در یکی از موسسات آموزشی این کشور خواهد بود.

به طور تقریبی هزینه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا معادل 12985 دلار کانادا خواهد بود. به طور معمول دانشجویان بین‌المللی سالانه مبلغی معادل 19250 تا 32020 دلار کانادا هزینه می‌کنند. استقبال شدید دانشجویان بین‌المللی از دانشگاه‌های کانادا نشان‌دهنده مقرون‌به‌صرفه بودن این کشور برای تحصیلات عالی است.

هزینه‌های مهاجرت به کانادا

براساس رتبه‌بندی‌های جهانی، کشور کانادا به دلیل کیفیت بالا زندگی، سیستم آموزش عالی و ارائه خدمات مناسب دانشجویی، جزء بهترین مقاصد برای دانجشویان بین‌المللی محسوب می‌شود. براساس رتبه‌بندی سال 2020 کشور کانادا در فهرست بهترین کشورهای جهان رتبه 2 را کسب کرد.

این کشور توانست رتبه‌های خوبی در مسائل مربوط به کیفیت زندگی، خدمات شهروندی، و فرصت‌های شغلی به دست آورد. علاوه بر موارد ذکر شده، جمعیت چند فرهنگی کشور و استقبال آن از دانشجویان بین‌المللی نیز سبب جذابیت بیشتر کشور کانادا شده است.

مهاجرت به کانادا به عنوان یک کشور جدید، نه تنها یک تصمیم بزرگ در زندگی است، بلکه به تعهد مالی قابل‌توجهی نیز نیاز دارد. در واقع شما قبل از ارسال درخواست برای دانشگاه‌های کانادا باید هزینه‌های زندگی در این کشور را تفکیک کنید. سپس با توجه به برآورد مالی خود برای مهاجرت تحصیلی یا کاری به کانادا دست به کار شوید.

برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری چقدر سرمایه نیاز است؟

در نظر داشته باشید اگر متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری هستید، باید حدود 15500 دلار کانادا هزینه کنید. زوجین برای مهاجرت به کانادا از این طریق به مبلغی حدود 21000 دلار کانادا نیاز دارند. این در حالی است که خانواده‌های دارای فرزند باید بین 25000 تا 30000 دلار کانادا هزینه کنند.

در این بخش جدولی در مورد هزینه‌های زندگی در کانادا برای شما آماده کرده‌ایم. فراموش نکنید هزینه‌های ذکر شده براساس دلار کانادا هستند.

خدمات هزینه‌بر

توضیحات

مجرد

زوجین

دارای 1 الی 2 فرزند

دارای بیش از 2 فرزند

آزمون زبان

هزینه معمولی

300

600

600

600

ارزیابی تحصیلی

براساس مسافت میان کشور ارسال‌کننده مدارک و کانادا تعیین می‌شود

200

400

400

400

بیومتریک

-

85

170

170

170

آزمایشات پزشکی

هزینه معمولی- با توجه به کشور محل زندگی شما متغیر خواهد بود

100

200

300

400

درخواست مهاجرت

-

825

1650

1875

2100

به خاطر داشته باشید زندگی و ورود به هر یک از شهرهای کانادا هزینه‌ها و شرایط مخصوص به خود را دارد. بنابراین نمی‌توان هزینه‌های زندگی در این کشور را به طور کامل یکسان در نظر گرفت.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل چقدر است؟

برخلاف هزینه‌های اکسپرس اینتری محاسبه هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل کمی پیچیده است زیرا هر دانشگاه و کالجی هزینه‌های متفاوتی دارد. همان‌طور که می‌دانید برای مهاجرت به کانادا و کسب مدرک پذیرش تحصیلی کانادا باید یکی از دانشگاه‌ها را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید.

در ادامه باید در یکی از موسسات آموزشی اختصاصی این کشور ثبت‌نام کنید. سپس مدارک خود را بفرستید. تمام این روش‌ها و مسیرها هزینه‌بر هستند. در ادامه هزینه‌های کلی مهاجرت تحصیلی به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل را برای شما شرح می‌دهیم:

·   هزینه درخواست دانشگاه/کالج: این هزینه‌ها توسط دانشگاه یا کالج دریافت می‌شوند. هزینه درخواست تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها قابل بازگشت نخواهد بود. حتی اگر دانشگاه شما را نپذیرد باز هم هزینه شما برگشت داده نمی‌شود. البته بعضی از کالج‌ها برای درخواست پذیرش تحصیلی هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. هزینه درخواست بین 100 تا 500 دلار کانادا است.

·        هزینه درخواست استادی پرمیت: برای درخواست و دریافت این گواهی پرداخت تنها 150 دلار کانادا کافی است.

·        آزمون زبان در صورت نیاز: این آزمون به طور تقریبی 300 دلار کانادا هزینه دارد.

·   شهریه کلاس‌ها: این هزینه‌ها با توجه به برنامه آموزشی و تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. در واقع دروس انتخابی شما در شهریه‌ کلاس‌ها بی‌تاثیر نیست. برای مثال شهریه کلاس‌های مقطع کارشناسی سالانه حدود 32019 دلار کانادا خواهد بود.

·   بیمه سلامتی: دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از خدمات بیمه نیز بهره‌مند شود. این خدمات معادل 600 تا 1000 دلار کانادا هزینه دارند.

 

 

  • ۰۰/۱۰/۲۰
  • مدیر تور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی