سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

مگه میشود به استانبول هجرت کنیم و از جذاب های تاریخی آن دیده پوشی کنیم؟
ابدا استانبول با این بناهای قشنگ جالب شد , یکی‌از دوستداشتنی ترین و زیباترین ساختمان بلند های این شهر ساختمان بلند گالاتاست که دربین گردشگران از آوازه متعددی برخوردار‌است , ولی بیشتر گردش گر های تور استانبول صرفا اسم این ساختمان بلند را شنیدند و نتوانستند در کوچه پس کوچه های استانبول آن را پیدا نمایند . 

 

در شب های گالاتا شیفته گردید
ساختمان بلند گالاتا جایی است که می بایست شب های آن را روئت کرد ; نوروفروغ پردازی ساختمان بلند , منظره فوق العاده ایی که داراست منعکس شدن ماه را در آب های بسفر به چهره می‌کشد و هر تماشاچی ایی را مجذوب این زیبایی می‌کند . استانبول رفتن فارغ از نوشیدن یک فنجان چای یا این که صرف یک غذای خوشمزه بر فراز این ساختمان بلند بی نقص نخواهد شد .
این ساختمان بلند در پیشین ایی نچندان به دور یک کدام از بلندترین ساختمان بلند ها بوده است ولی هم اکنون در میان بنا های شهری گم شده , اما هنوز نیز منظره این ساختمان بلند یکی‌از بکرترین هاست . ساختمان بلند گالاتا در یکی نامرتب ترین بخش ها شهر تشکیل شده و از ساختمان بلند های قرن ها وسطایی استانبول به شمار میاید .
چرا تماشا از برج گالاتا؟
یک کدام از نمادهای مورخ بی نیاز شهر استانبول است .
تا سال ۱۷۴۹ یک کدام از بلندترین ساختمان بلند های استانبول بوده است . .
بر بالای ساختمان بلند گالاتا رستورانی موجود است که هم زمان با صرف طعام , می‌توانید از تماشای مناظر اطراف نیز لذت ببرید .
با وجود قربت به خیابان استقلال دسترسی راحتی داراست .
بناهای تاریخی متعددی در سراسر استانبول موجود هست ; البته کمتر بنایی دیده اندازی همچون گالاتا . طول این ساختمان بلند ۶۶/۹۰ متر است , البته در حالتی‌که کلاهک مخروطی‌شکلش را در لحاظ نگیریم این عدد به طور تقریبی به ۶۲/۵۹ میرسد و در شرایطی‌که گشوده نیز از تزئیناتی که بر فراز آن مستعمل چشم‌پوشی کنیم.

دسترسی به برج گالاتا
چهت نیل به برج زیبای استانبول شایسته ترین روش و به صرفه ترین استتفاده از مترو است ; در صورتی‌که با پیاده روی اواسط ی نیکی دارید در پایانه تکسیم از مترو پیاده گردید و گذشته از وصال به برج از دکان ها و مغازه ها دیدن نمایید , البته در‌صورتی‌که ترجیحتان این است که تنها هر چه سریعتر به برج برسید در پایانه شیشانه ( Sisane ) پیاده گردید .
روش های متفاوت متعددی چهت نیل به برج گالاتا وجود دارا‌هستند ; ولی به صرفه ترین آن به عبارتی مترو است , درهرصورت مسیر را با تراموا و فونیکولار نیز برای شما دوستان خوب توضیح خوا هیم اعطا کرد .
سوار تراموای مدام به هم ریخته عرصه تکسیم گردید و در نهایی پایانه تونل پیاده گردید . خودتان را به خیابان گلیپ ( Glyph ) برسانید ( حدود ۵۰ متر ) و در سوی ذیل خیابان تکان نمائید . ( ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر ) درحال حاضر برج گالاتا را در سمت راست خویش خواهید روءیت کرد .
از عرصه تکسیم تا کاباتاش را با فونیکولار طی نمایید و بعد از آن با تراموای نو به کاراکوی ( karakoy ) بروید . با زیرگذر در سوی دیگر خیابان بروید و ۵۰ متر در سمت بالا جنبش فرمائید . از پله‌های کوچه حاج علی بالا بروید و سنگ فرش‌ها را دنبال نمایید . بعد از چندی به برج گالاتا می سید .
با مترو از تکسیم به شیشانه بروید و از آن جا تا خیابان گلیپ ۱۵۰ متر پیاده روی نمایید . بعد از آن ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر در سمت زیر خیابان بروید و برج گالاتا را در سمت راست خویش خواهید روئت کرد .
تصمیم با شماست در‌صورتی‌که دوست داشته باشید می‌توانید از آژانس های عرصه تکسیم نیز به کار گیری نمائید .
در صورت نیاز میتوانید با ساختمان بلند تماس حاصل نمایید و برای خویش و همراهانتان بلیط رزرو فرمائید , اما که تنها در فصل هایی مانند فصل بهار که استانبول نا مرتب است ممکن است نیاز باشد بلیط را رزرو کنید.

 

منبع: https://bit.ly/2OwSCuR

 

مطالب مرتبط:
  • ۹۸/۰۱/۰۹
  • مدیر تور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی