سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

بسیاری از گردشگران اهل ایران استانبول را برای مهاجرت تعیین می نمایند تا در بین بناهای تاریخی اش گام بزنند و یا این که تعدادی روزی را در دل کوچه پس کوچه های امروزی و تاریخی شهر گردش نمایند . گزینش نخستین خیلی ها عرصه تکسیم و خیابان استقلال با آن دکان های مالامال زرق و برق اش است .

بعضی نیز ترجیح میدهند که در بوستان ها و کناره بسفر یه خرده گام بزنند و لذت تناول کردن غذاهای خیابانی را بچشند . حقیقت چه اشخاصی در هنگام مهاجرت به استانبول موزه های این شهر را تعیین می کنند؟!
تا نام موزه میاد , تصویر یکسری ساختمان دیرین با گروه ای از اشیاء ریز و درشت خاک خورده در ذهن ما نقش می بندد و خیلی سرعت بالا آیتم مشاهده از موزه را خط می‌زنیم پشیمون میشیم از تاءمل کردن به همچین آیتم ایی ولی حقیقت این نیست! به دلیل آن که کاخ دلما باغچه سفری است به اعماق مورخ لبریز فراز و نشیب قسطنطنیه ; در حالتی که قسط رزرو کردن تور استانبول را دارید با ما همراه باشید… .
کاخ دولما باغچه بنا شده در استانبول ترکیه میان سالیان ۱۸۴۳ و ۱۸۵۶ , بدستور فرمان روا عبدالمجید اولیه , سی و یکمین شاه عثمانی , ساخته شده است . کاخ دولما باغچه در مساحت ۴۵ هزار متر مربع و در منطقه‌ای با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع سازه شد و از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ میلادی کاخ دولما باغچه تحت عنوان راءس اداری حساس امپراتوری عثمانی استعمال میشد . تا گذشته ازکاخ دولما باغچه , کاخ توپکاپی محل استقرار سلاطین عثمانی بوده است .
کاخ دلمه باغچه در وسط قرن ۱۹ , صحیح در اطراف بسفر ساخته شد و از آن پس محبوبیت ویژه ایی میان مردمان محلی و گردشگر ها پیدا کرد ; کاخ دلمه باغچه به سبک نئوباروک و بوسیله معمار ارشد دربار عثمانی ساخته شد .
جذاب است بدانید که آتاتورک در همین کاخ از جهان رفت .

این کاخ , پایانی اقامتگاه سلطنتی پادشاهان عثمانی محسوب میشد و شش پادشاه عثمانی در آن دوران گذراندند . در کاخ خوشگل و باشکوه دلمه باغچه که به طور متقارن درست شده , ۲۸۵ اتاق , ۴۳ سراسرا و ۶ خزینه ترکی به دیده می‌خورد . همینطور یک چلچراغ ۴۰۰۰ کیلوگرمی کریستالی و قشنگ در تالار رقص کاخ دلمه باغچه موجود است که ۳۶ متر طول دارااست . کاخ دلمه باغچه اسکله ای ۶۰۰ متری دارااست و دو محل ورود چشمگیر به دو حیاطش متصل میگردند .
هزینه ورود :
۲۰ لیر برای مشاهده از بقاع
۳۰ لیر برای مشاهده از بخش اداری
۴۰ لیر برای مشاهده از هر دو نصیب
زمان مشاهده :
در همگی روزهای هفته به غیر از پنجشنبه و دو شنبه می‌توانید از کاخ دلمه باغچه تماشا نمایید . صحیح در ساعت ۶ تا ۱۶ صاحبخانه شما تماشا کنندگان می باشند .
دسترسی کاخ دولما باغچه
در کاخ دلماباغچه استانبول تورهای داخلی انجام می شود که راهنمایانی آن را سازمان می نمایند و فضای کاخ دلمه باغچه و تاریخچه ی کوتاهی را در اختیار شما می‌گذارند . این تور ها به صورت میانگین هر ۲۵ دقیقه یکبار انجام می گردند و در حالتی که به هم ریخته باشد هر ۵ دقیقه یک توشه . برای دیدن از این کاخ می بایست حدود ۲ ساعت وقت بگذارید تا تماما از محیط لذت ببرید .
هنگام مشاهده از دلمه باغچه برای نگهداری تمیزی آن , بایستی کفش های نایلونی بپوشید . ساعت‌ها تماشا از کاخ ۹ صبح الی ۴ پس از ظهراست و در تمام روز های هفته به غیر از روزهای دو شنبه و سه‌شنبه , برای ورود عموم گشوده است . با دقت به محدودیت ۱۵۰۰ نفری ای که برای تماشا روزمره از کاخ دلمه باغچه موجود است , پیشنهاد میشود برنامه مشاهده از آن را در صبح تهیه نمایید تا با خاطر راحت و در آرامشی نسبی از کا تماشا نمائید .

منبع: https://bit.ly/2Z0Ud15

 

مطالب مرتبط:

 

  • ۹۸/۰۱/۱۹
  • مدیر تور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی