سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

مشهد و شهرهای اطراف آن آکنده از جاذبه های ارگانیک زیباست که برای طبیعتگردی آیتم های قابل قبولی میباشند . دره هفت غار یکی جاهای جذاب است که گردشگران تور مشهد می‌توانند از آنها تماشا نمایند.

شهر مشهد , صاحب خانه هشتمین اختر تابناک عرش امامت و ولایت , جزء آن جور از شهرهایی است که بخش اعظمی از اشخاص میخواهند بدانند چه وقتی شایسته ترین زمان هجرت بدین شهر است تا بیشترین فایده را از مسافرت خویش ببرند .

 


شهر نیشابور از شهرهای جذاب در اطراف شهر مشهد است که جاذبه های متعددی برای گشت و گذار دارااست . یکی‌از این جاذبه های جذاب در شهر مشهد مقدس دره هفت غار است .

دره هفت غار در شمال نیشابور جای دارد ; دره ای تنگ که از قبلی به اسم هفت غار شناخته می شود . درین دره غاری نیست و در واقع هفت عدد تنگه موجود است که به اسم ۷ غار مشهور است . این ناحیه دارنده نمایی قشنگ و بی سابقه است که سالانه گردشگر های متعددی به تماشا از دره هفت غار می‌آیند .
علاوه بر این آب و هوای بی سابقه , این حوزه‌ را به یک کدام از وسیع ترین ییلاقات نیشابور تبدیل نموده است . یک کدام از زیبایی های این حیطه خاک رس آن است که به رنگ سرخ است که رنگ و رویی قشنگ به‌این حیطه بخشیده است و زیبایی این ناحیه در فصول فصل بهار و فصل‌پاییز دو چندان می شود .
کوهنوردان و گردشگران به خواسته تماشای مناظر زیبای این دره راهی این حیطه میشوند که دسترسی راحتی نیز دارااست .
دره هفت غار با دقت به حالت جغرافیایی که داراست بخاطر فرسایشی بودن و شیب تند سالانه بعداز بارش باران صورت جدیدی به خویش می‌گیرد و یکسری آبشار کوچک و بزرگ در آن ساخته می شود .
پس هر توشه که بدین دره میروید درصورتی که صورت جدیدی از آن را دیدید تعجب نکنید چرا‌که دره هفت غار مرتبا تغییر تحول صورت می‌دهد . و همین قضیه سبب ساز می شود که رفتن بدین دره برای شما تکراری نخواهد بود و هر دفعه شما جلوه ای زیبا از این دره را خواهید دید.

برای رفتن به دره هفت غار مسیرهای مختلفی را پیش رو دارید که راحت ترین رویه مسیر روستای باغرود است . پس از وصال به دره هفت غار با ۱۰ دقیقه کوه نوردی به اولِ دره در ار تفاع ۱۵۰۰ متری می رسید .
روش دیگر دست یافتن به دره هفت غار , روستای غار است .
شما پس از عبور از این دره ی قشنگ که حدودا ۲ تا ۳ ساعت زمان میبرد به محوطه و فضایی گشوده می رسید که‌این نقطه سرچشمه ی رودخانه است و در طول ۱۹۰۰ متری میرسد .
این حیطه بخاطر کوهستانی بودن سرد و خنک است و مطلوب برای تعطیلات و گشت و گذارهای انتها هفته است .
دره هفت غار در همگی فصول سال قشنگ و جالب است . ولی در بعضی فصول این ناحیه دوچندان جذاب و دیدنی است . در بهار این حوزه‌ خوشگل بخاطر رودخانه مالامال خروشش و سبزی و طراوتی که دارااست شایسته ترین زمان برای مشاهده از این ناحیه است .
اما که در فصل گرم سال نیز بخاطر آب وهوای خنک و معتدلش شایسته ترین آیتم برای گریز از گرما است .
در غایت قابل ذکر است که در حین های بارندگی احتمال دارد رفتن بدین حوزه‌ خطر آفرین باشد . چنانچه کماکان به مسیرتان در مشاهده از این دره ادامه دهید به دو راهی می رسید که مسیر راست به روستای رود و مسیر چپ به روستای برف ریز می‌رود .
همینطور در حالتی‌که قصد ادامه ندارید و میخواهید از دره بیرون گردید در غارهای اولیه و دوم و چهارم در سمت راست خروجی موجود است .

منبع: دره هفت غار مشهد

مطالب مرتبط:

 

  • ۹۷/۱۲/۱۸
  • مدیر تور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی